Živimo v svetu, kjer digitalizacija dobesedno vdira v naša življenja. Ljudje, ki so še včeraj bili mizarji, programerji in prodajalci, na spletu zelo hitro postajajo znanstveniki in zdravniki. Človek je tam lahko vse tisto, kar si želi, kar pa v realnem svetu ni in nikoli ne bo. Digitalni svet je postal človekovo vzporedno življenje in vsa namišljena slava in aplavzi, ki smo jih tam deležni, tudi.
Kaj imamo s tem poslovni voditelji? Tudi mi smo del družbe in nismo imuni na ta pojav. V trenutku, ko vodja, ki bi moral biti (so)avtor slike, postane njen glavni motiv, se zgodba o njegovem ugledu v družbi razblini. V trenutku, ko je pomemben on sam, ne pa podjetje, ki ga vodi, izgubi svoje poslanstvo, ves svoj smisel in ves sijaj.
Biti poslovni vodja je obrt in poslanstvo obenem. Tako kot zdravnik, učitelj in keramik tudi on svoje delo temelji na znanju. Zna voditi procese in odnose med ljudmi ter upravljati s tveganji, kar mu daje določen ugled v podjetju in družbi, ta pa moč, nekaj spremeniti na bolje.
Pravi poslovni voditelj se zaveda, da to ni njegov poklic, ampak poslanstvo. Prav zato, ker zna in želi voditi podjetje in ljudi k hitrejšemu razvoju in boljšemu življenju, mu sodelavci zaupajo. Ne le, ker on »je«, temveč ker je za to najbolj usposobljen. Tako postaja poslovni vodja jedro identitete podjetja in (so)avtor slike, ki jo vsi občudujejo.
Če pa »poslovni voditelj« misli, da je pomemben on in ne podjetje, in želi biti sam glavni motiv slike, potem ni vodja, ampak funkcionar. Nastavljeni vodja, katerega naloga je »biti«, ne pa voditi. In če samo si, potem je pomembno, da dajo digitalni mediji smisel tvojemu življenju. V tem primeru je vrzel med dejanskim in namišljenim ugledom takšnega »vodje« tako velika, da je ne bo zapolnil noben aplavz drugih funkcionarjev in noben žaromet, pa naj bo še tako močan.
Poslovni vodje se moramo vedno zavedati, kaj sta naša poslanstvo in smisel: razvijati in voditi sodelavce, podjetja in celotno družbo k blaginji. Če hočemo biti soavtorji slike, vredne občudovanja, moramo k njenem soavtorstvu povabiti vse, s katerimi živimo in delamo, tako najboljše kot tudi tiste, ki jih še moramo usposobiti. Na slednjih namreč sloni prihodnost podjetij in družbe.
Današnji poslovni svet se vrti hitreje, kot se je vrtel včeraj. Tudi vrhunski slikar ne more več narisati toliko občudovanja vrednih slik, kot se jih od njega zahteva. Lahko pa k sodelovanju povabi (in za to usposobi) sodelavce, da bodo skupaj soustvarili vse mojstrovine, ki jih trg pričakuje.
Takrat bo smisel poslovnega vodje dosežen in njegovo poslanstvo izpolnjeno. Aplavz, ki ga bo požel med sodelavci, bo iskren in poln hvaležnosti.
In slika – slika bo sama po sebi govorila o njem, o njegovem delu in uspehu, četudi on ne bo njen glavni motiv.
Piše dr. Robert Ličen za Združenje Manager.